تبلیغات
دوچرخه و دوچرخه سواری (هیات دوچرخه سواری شهرستان مرودشت)
 

 

 

دوچرخه و دوچرخه سواری (هیات دوچرخه سواری شهرستان مرودشت)


 

مصرف آب و پیشگیری ازکم آبی و پرآبی در ورزشکاران نیاز به آموزش دارد. برنامه جایگزین کردن مایعات در ورزشکاران نشان می دهد که ورزشکاران باید به این دو مورد زیر آگاه باشند که:

- چه مقدار عرق می کنند؟

- چه مقدار مایعات نیاز دارند تا مایعات از دست رفته را جبران کنند؟

چه مقدار ورزشکار عرق می کند؟

ورزشکاری که بداند چه اندازه عرق کرده است می داند که به چه اندازه مایعات نیاز دارد.

البته میزان عرق کردن بسته به آب و هوا و شدت تمرینات دارد.

بهترین راه:


میزان کاهش وزن در طول تمرین+ میزان مایعات مصرف شده در طول تمرین = مقدار مایعاتی که بایستی بنوشید

به عنوان مثال، اگر ورزشکاری در طول ورزش حدود 700 گرم از وزن خود را از دست دهد و 350 سی سی مایعات بنوشد، باید تقریبا به ازای هر ساعت یک لیتر مایعات در طول تمرین مصرف کند. یعنی در واقع هر 15 دقیقه 300 سی سی مایعات بنوشد.

همچنین ورزشکاران می توانند از طریق بررسی رنگ ادرارشان میزان آب بدن خود را بررسی کنند. ادرار فردی که مایعات کافی نوشیده است لیمویی و فردی که بدنش کم آب است به رنگ تیره است.

نسیبه نیک روش- کارشناس کمیته تغذیه فدراسیون پزشکی ورزشی

برگرفته از سایت فدراسیون


  نویسنده : ? تاریخ : دوشنبه 17 مرداد 1390 ? نظرات


 
CopyRight 2009 , bicycling.Mihanblog.Com , All Rights Reserved
Powered By Mihanblog | Template By : behzadjoon.Com