تبلیغات
دوچرخه و دوچرخه سواری (هیات دوچرخه سواری شهرستان مرودشت)
 

 

 

دوچرخه و دوچرخه سواری (هیات دوچرخه سواری شهرستان مرودشت)


 



 اگر پزشك به شما توصیه کرده كه فعالیت ورزشی را آغاز كنید، از آن پیروی نمائید. افرادی كه فعالیت‌های جسمی كافی ندارند، احتمال ابتلای آنها به بیماری قلبی و فشار خون بالا بیشتر می باشد.


فعالیت جسمی شدید خطر عوارض زیر را از شما دور می‌كند:

- بیماری و حمله‌ی قلبی
- كلسترول بالا
- مرض قند (دیابت)
- فشار خون زیاد
- چاقی

گر تاكنون فعالیت نداشته اید و می‌خواهید شروع به ورزش كنید، نخست از پزشك خود بخواهید تا برنامه مناسبی را برایتان تنظیم كند. به محض آغاز ورزش در می‌یابید كه نه تنها برای تندرستی‌تان مفید بلكه لذت‌بخش می‌باشد!

فعالیت جسمانی مایه سرگرمی است و قادر است كه:

-امکان بروز حملات قلبی را کاهش دهد.                                                                                 
-قلب، ریه‌ها و استخوان‌ها و عضلاتتان را تقویت كند.
-  نیرو و توان بیشتری به شما ببخشد.
-به مهار وزن و فشار خونتان یاری  نماید.                                                            
- در رویارویی با فشار روانی و استرس به شما كمك كند.
- باعث می گردد تا خواب بهتری داشته باشید.
- كمك كند كه از ظاهر متناسبی برخوردار شوید.
- به شما کمک می کندتا احساس خوش بینی كنید.

باید به چه نوع فعالیت‌هایی بپردازیم؟

فعالیت‌ها باید مداوم و به مدت زمان كافی باشند (حداقل بین 10تا 15دقیقه) تا شدت جریان خون به ماهیچه‌ها افزایش یابد و كار قلب بهتر انجام شود. حركات را آهسته شروع كرده و سپس شدت بخشید.
نخست در مورد ورزش با پزشك مشورت كرده و آنگاه دست به كار شوید:
- قدم زنی یا پیاده روی
- راه رفتن روی دستگاه دونده (نوار گردان)
- بالا رفتن از پله
- دوچرخه سواری
-  شنا
- پاروزنی (قایقرانی)
-تمرین‌های هوازی یا ایروبیك

چه وقت باید ورزش كنید؟

- به مدت 30 دقیقه ورزش كنید.
- این كار را مرتباً انجام دهید، دست كم هفته‌ای 4 تا 5 روز.
-برای دستیابی به بهترین پیامدها سعی كنید سرتاسر هفته به ورزش سرگرم شوید. برنامه‌ یك روز درمیان بهتر است.

چه كارهای دیگری می‌توانید انجام دهید؟

پژوهش‌ها نشان داده كه علاوه بر ورزش، ممكن است فعالیت‌های ساده روزانه نیز برای قلبتان مفید باشد. همچنین ایجاد دگرگونی‌های جزئی احتمالاً تغییرات زیادی در تندرستی‌تان پدیدار می آورد. در زیر مثال‌هایی آورده ایم:
-  قدم بزنید.
- به جای پله برقی یا آسانسور از پله‌ها استفاده كنید (ولی آرام).
- خودرویتان را دور از فروشگاه نگه دارید و سرتاسر توقفگاه را پیاده طی كنید.
- حركات نرمشی جدیدی فرا بگیرید.
- با بچه هایتان بازی كنید.

چگونه می‌توانید بیشتر بیاموزید:

- با پزشك یا پرستار یا بهداشتیارتان مشورت كنید.
- چنانچه بیماری قلبی دارید، اعضای خانواده شما هم در معرض خطر فراوان قرار دارند. اینك ایجاد تغییراتی برای آنها بسیار اهمیت دارد تا خطر ابتلا به چنین بیماری را كاهش دهند.
-  سوالاتی كه دفعه بعدضروری است تا  از پزشكتان بپرسید را یادداشت نمایید، مثلاً: بهترین نوع ورزش برای من كدام است؟ یا چه مدت باید ورزش كنم؟
 


منابع :
Family Circle
Dr. in the house


  نویسنده : ? تاریخ : جمعه 24 مهر 1388 ? نظرات


 
CopyRight 2009 , bicycling.Mihanblog.Com , All Rights Reserved
Powered By Mihanblog | Template By : behzadjoon.Com